منوی دسترسی
  • محصولات
    • روغن موتور روغن موتور
      • روغن موتور بنزینی
      • روغن موتور دیزلی
      • روغن موتور سیکلت
      • روغن موتور گازسوز
    • روغن دنده خودرو روغن دنده خودرو
      • روغن دنده ی دستی
      • روغن دنده ی اتوماتیک
    • روغن دریایی روغن دریایی
      • قایق موتوری
      • سیلندر (دو زمانه)
      • سیستم (دو زمانه)
      • ترانک- پیستون (سرعت متوسط)
    • روغن های صنعتی روغن های صنعتی
      • روغن هیدرولیک
      • روغن گردشی
      • روغن توربین
      • روغن کمپرسور
      • روغن دنده صنعتی
      • روغن عملیات نورد
      • روغن ترانسفورماتور
      • روغن انتقال حرارت
      • روغن عملیات حرارتی
      • روغن ماشین آلات کشاورزی
      • روغن عملیات فلزکاری
      • روغن ماشین ابزار
      • روغن شستشو
      • روغن نساجی
      • روغن فرآیند
      • سایر روغن های صنعتی
    • گریس گریس
      • ایرانول ليما
      • ایرانول ليما EP
      • ایرانول CAMA
    • ضدیخ - ضدجوش ضدیخ - ضدجوش
      • ایرانول COOLMAX
      • ایرانول AF-G
      • ایرانول Hyper
    • محصولات جانبی محصولات جانبی
      • ایرانول SW
      • ایرانول PM
      • ایرانول RPO
      • ایرانول TR
  • معرفی ایرانول
    • درباره ما
    • مجموعه ها
    درباره ما
    • تاریخچه
    • اعضاي هيات مديره
    • خط مشی شرکت
    • چشم انداز و ماموریت
    • منشور کمیته حسابرسی
    • تاییدیه ها و گواهینامه ها
    • افتخارات
    مجموعه ها
    • پالایشگاه روغن سازی تهران
    • پالایشگاه روغن سازی آبادان
    • مجتمع ظرفسازی و بسته بندی تهران
    • شرکت روانکاران احیا سپاهان
  • امور مشتریان و سهام
    • بازاریابی و فروش
    • ارتباط با مشتریان - CRM
    • امور سهام
    بازاریابی و فروش
    • پرتال فروش
    • درخواست عاملیت
    • لیست قیمت محصولات
    • اتو سرویس ها
    • دفاتر مهندسی فروش
    • عاملین فروش
    ارتباط با مشتریان - CRM
    • ارتباط با مشتریان
    • رسیدگی به شکایات
    • ارزیابی رضایت
    • ثبت شکایت
    امور سهام
    • پخش آنلاین مجمع عمومی
    • سامانه اطلاعات سهامداران
    • اطلاعیه های سهام (کدال)
  • اخبار و آگهی ها
    • اخبار
    • آگهی ها
    • چندرسانه ای
    اخبار
    • ستاد خبری شستا
    • لیست خبرها
    • اخبار داخلی
    • نشریه ایرانول
    آگهی ها
    • همکاری با ما
    • مناقصات
    • مزایدات
    • سایر آگهی ها
    چندرسانه ای
    • فیلم رسانه
    • گزارش تصویری
  • راهنمای انتخاب روغن
  • ارتباط با ما
سامانه شناسایی تامین کنندگان و پیمانکاران
درخواست عاملیت
جستجو
فارسی
  • فارسی
  • English
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • اخبار داخلی

اخبار

افزایش ۱۶ درصدی صادرات محصولات ایرانول در سال جهش تولید/ ایرانول پیشتاز در بازار‌های جهانی

شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی از اواخر سال ۹۸ شاید موجب کاهش تولید برخی از محصولات در کشور شده باشد، اما در همین راستا شرکت‌هایی هستند که در این شرایط همچنان پرقدرت به تولید و صادرات محصولات ادامه داده اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت ایرانول به نقل از اقتصاد 24، به اعتقاد فعالان اقتصادی، رهایی از اقتصاد تک محصولی و ایجاد تنوع در اقلام صادرات و توسعه صادرات فرآورده‌های صنعتی از ضرورت‌های عام کشور‌های جهان سوم و از ضرورت‌های خاص ایران است.

با ایجاد تنوع در درآمد‌های ارزی و افزایش مستمر سهم صادرات غیرنفتی از درآمد سیاست‌های توسعه‌ای، نه‌تنها موضع کشور در توسعه صادرات غیرنفتی تقویت می‌شود بلکه به سبب اینکه فروش نفت در آن حالت تنها مجرای درآمدی کشور محسوب نمی‌شود، توسعه صادرات بی‌تردید دارای اهمیتی استراتژیک برای اقتصاد کشور است.

شرکت نفت ایرانول نیز با توجه به شرایط موجود جزء آن دسته شرکت‌هایی است که علیرغم این مشکلات اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» و همچنین برنامه تدوین شده، در استراتژی خود روند صعودی را از ابتدای سال ۹۹ درپیش گرفته است.

بر اساس آمار منتشر شده فروش مقداری داخلی شرکت نفت ایرانول طی شش ماه اول سال 1399 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد، فروش ریالی داخلی 26 درصد، فروش مقداری صادرات 16 درصد، فروش ریالی کل شرکت 24 درصد و مقدار تولید کل شرکت 12 درصد رشد داشته است.

کارشناسان معتقدند؛ امروز عرضه نفت در بازار بیشتر از تقاضای آن شده و نشان از آن دارد که صنایع مختلف وابستگی کمتری به نفت پیدا کرده‌اند از این‌رو ضرورت دسترسی آسان به محصولات نفتی یکی ازمزیت‌ها برای تولیدکنندگان این محصولات بشمار می آید.

تقویت زیرساخت‌ها رمز توسعه صادرات ایرانول

به اعتقاد صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، صادرات محصولات ایرانی با توجه به ظرفیت بالای تولید، نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست.

هرچند اعمال تحریم‌ها موانعی به ویژه در زمینه نقل و انتقالات پول و مبادلات بانکی و همچنین در زمینه حمل و نقل دریایی ایجاد کرده است، اما این مشکلات مانع از صادرات محصولات شرکت نفت ایرانول نشده است.

محمد قاسمی، معاون مالی شرکت نفت ایرانول با تاکید بر اینکه این شرکت تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش صادرات داشته است، گفت: با وجود برخی مشکلات که بیشتر ریشه در عوامل بیرونی دارد، بازار صادرات محصولات شرکت نفت ایرانول همچنان یک بازار پررونق است.

وی تصریح کرد: تنها با تقویت زیرساخت‌های قانونی و به ویژه ساز و کار‌های حمل و نقل، شرکت نفت ایرانول توانایی حفظ همین شرایط و افزایش صادرات محصول را در سال‌های آینده دارد.

به گفته این مسئول، اکثر محصولات به ویژه روغن‌های پایه در مدت زمان یادشده افزایش صادرات را داشته‌اند و تمام اهداف شرکت نفت ایرانول این است که برای حفظ افزایش ۱۶ درصدی صادرات تلاش کند.

عضو هیات مدیره شرکت نفت ایرانول ادامه داد: ظرفیت بالای تولید در این شرکت یکی از عواملی است که علاوه بر حفظ صادرات محصولات، این شرکت را در روند تعهدات به بازار داخل مصمم کرده است و همواره سعی شده اختلالاتی برای بازار داخل پیش نیاید.

قاسمی در پاسخ به این سوال که این محصولات به کدام کشور‌ها صادر می شود؟ گفت: بازار‌های هدف همان قبلی‌ها بوده است و فقط حجم آن‌ها افزایش پیدا کرده است؛ ما به هند، چین، پاکستان، امارات، قطر و عراق صادرات داریم.

وی ادامه داد: امروز به دلیل افزایش مازاد تولید و همچنین نیاز کشور به ارزآوری حاصل از صادرات محصولات نفتی شرایط برای بازاریابی محصولات شرکت نفت ایرانول تغییر کرده است از این‌رو به دنبال ایجاد بازار‌های جدید هستیم.

معاون شرکت نفت ایرانول در همین رابطه گفت: برخی مذاکرات برای افزایش سهم صادراتی در بازار جهانی آغاز شده که در این خصوص می‌توان چنین اشاره کرد که مذاکره با کشور‌های ثالث برای دور زدن تحریم‌ها نتیجه بخش بوده است.

کاهش خام فروشی یکی از سیاست‌های شرکت نفت ایرانول است

وی یادآور شد: یکی از سیاست‌های شرکت نفت ایرانول کاهش خام فروشی است و از این طرف دیگر نقش تحریم در ایفای چنین طرحی بسیار مشکل زا بوده است، چون نمی‌توان آثار تحریم را در اقتصاد نادیده گرفت، لذا با چند برند معتبر مذاکراتی صورت گرفته که در کشور ثالث روغن پایه شرکت نفت ایرانول برای آنها ارسال و با برند مشترک به بازار عرضه شود.

قاسمی در ادامه با تاکید بر اینکه این طرح‌ها زمان‌بَر است، گفت: نتیجه چنین اقداماتی قطعاً برای دو تا سه ماه آینده نمایان نمی‌شود بلکه حاصل این تلاش‌ها در شرکت نفت ایرانول برای سال آینده خواهد بود و ما از امروز برای آن زمان همچنان تلاش خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره شرکت نفت ایرانول با تاکید بر اینکه علاوه بر ارتقای صادرات، تأمین نیاز داخل از اهداف بلند مدت ایرانول است، گفت: در سال «جهش تولید» و با توجه به برخی مشکلات این شرکت توانست با رشد ۱۴ درصدی افزایش تولید، بازار داخل را همچنان با ثبات نگه دارد و با این تمهیدات اختلالی در بازار داخل به وجود نیامد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر برخی مشکلات کاهش یابد قطعاً راندمان تولید شرکت نفت ایرانول نیز افزایش خواهد داشت، گفت: تأمین مواد اولیه برای تولید، امروز با رشد قیمت مواجه شده و همین موضوع شرایط را برای تولید محصولات سخت‌تر و گران‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: هرچند در طی جلساتی که با مسئولان در پالایشگاه‌های مرتبط داشته‌ایم آنها وعده ایجاد کمترین اختلال را به شرکت‌های تولید کننده داده‌اند، اما برخی موارد و مشکلات در تأمین مواد اولیه غیر قابل پیشگیری است.

قاسمی تاکید کرد: هرچند این بخش (پالایشگاه‌ها) نیز که مسئول تأمین نیاز تولید هستند با تمام سعی خود مانع بروز اتفاقاتی در راستای حفظ تولید هستند، اما برخی از این مشکلات به اراده هیچ سازمان و ارگانی وابسته نیست و صرفاً برخی مسائل به دلیل فشار‌های تحریم به تولیدکنندگان تحمیل می شود.

به گفته معاون مالی شرکت نفت ایرانول، بزرگترین مشکل صادرات محصولات به بازار‌های هدف موضوع حمل این محصولات است و تنها تعداد کمی از شرکت‌های بین‌المللی در امور کشتیرانی تمایل به انجام کار دارند؛ از این‌رو بزرگترین معضل شرکت نفت ایرانول و سایر تولیدکنندگان برای توسعه صادرات حمل کالا‌های صادراتی است.

وی تصریح کرد: با این وجود این شرکت نشان داد که قابلیت حفظ بازار‌های صادراتی را دارد و با تمام سختی‌ها همچنان در بخش صادرات محصول پیشتاز است.

قاسمی ادامه داد: امروز زمانی که شرکت‌های حمل با نام ایران مواجه می‌شوند می‌گویند با ریسک‌های زیادی به دلیل اعمال تحریم مواجه خواهند شد و همین موضوع شرایط را برای همکاری با شرکت‌های ایرانی صادرکننده سخت‌تر می‌کند.

رقابت سنگین ایرانول در بازار صادراتی

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا کشور‌های رقیب می‌توانند به عنوان مانع بر سر راه صادرات محصولات شرکت نفت ایرانول محسوب شوند گفت: بسیاری از کشور‌ها تولید کننده روغن هستند و از سوی دیگر تقاضا برای خرید این محصول به دلیل استفاده بالای این محصولات باعث شده که تقاضا و عرضه روغن در بازار به ثبات نسبی برسد از این رو نمی‌توان کشور خاصی را به عنوان رقیب دانست.

وی تصریح کرد: تنها مشکل ما در بازار جهانی تبعاتی است که در راستای اعمال تحریم‌ها باعث می‌شود دست ما در این بازار‌ها تا حدودی بسته شود.

قاسمی ادامه داد: دور زدن تحریم‌ها و مشکلات حمل محصولات از جمله عواملی است که تأثیر زیادی بر قیمت عرضه محصولات ایرانی می‌گذارد و همین موضوع شرایط زنجیره تولید تا صادرات را محدود‌تر کرده است.

این مقام مسئول در شرکت نفت ایرانول گفت: با این مشکلات هیچ اختلالی در امر تولید و صادرات پیش نیامده و همانطور که تأکید شد این شرکت در مسیر افزایش تولید و صادرات قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شرکت نفت ایرانول در فروش مقداری صادراتی یکه تاز میدان است. به گواه آمار منتشر شده فروش مقداری صادراتی شرکت نفت ایرانول در مقایسه با مدت مشابه سال 98 رشد 16 درصدی را تجربه کرده و با اختلاف در صدر جدول پیشرفت در میان رقبا قراردارد.  همچنین مبلغ فروش ریالی صادرات نیز رشد 17 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: امروز برای صادرات هر کالا و محصولی تولیدکنندگان به ناچار مجبور به فروش محصولات با قیمت پایین‌تر از سایر محصولات برند‌های خارجی شده اند.

معاون مالی شرکت نفت ایرانول در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های جدیدی در راستای تحقق برنامه‌های بلند مدت تولید و صادرات در این شرکت برنامه ریزی شده است؟ گفت: در شرکت نفت ایرانول، اقدامات جدیدی در راستای طراحی و اجرای پروژه‌های جدید صورت گرفته که در فاز یک موم‌گیری از ابتدای سال جاری در راستای افزایش ظرفیت‌های تولید اقدامات جدی صورت گرفته است.

قاسمی  ادامه داد: فاز یک این طرح که از ابتدای اردیبهشت کلید خورد حدود ۲۰ ماه به طول می‌انجامد و فاز دوم طرح موم‌گیری نیز حدود دو سال زمان خواهد برد.

معاون مالی شرکت نفت ایرانول در پایان تأکید کرد: تلاش برای تولید و صادرات علی‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌ها ادامه دارد این درحالی است که باید زیرساخت‌ها در این زمینه تقویت شود.


۲۹ مهر ۱۳۹۹
چاپ صفحه
اشتراک کذاری
  • فیسبوک
  • توئیتر
  • گوگل پلاس
  • ارسال ایمیل
چاپ صفحه
اشتراک کذاری
  • فیسبوک
  • توئیتر
  • گوگل پلاس
  • ارسال ایمیل
نظرات کاربران
شما نظر خود را در رابطه با این مطلب بنویسید
  • نام و نام خانوادگی :
  • ایمیل :
  • نظر شما :
  • کد امنیتی :
تازه ترین خبرها
  • خبر خوب برای ایثارگران ۱۲ تير ۱۴۰۱ تاپیکو آیین نامه تامین اجتماعی و شستا را برای تبد...
  • در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت؛ ۱۱ تير ۱۴۰۱ افزایش 20 درصدی عرضه انواع روغن موتور شرکت نفت ایر...
  • ۵ تير ۱۴۰۱ عرضه مستقیم محصولات پرمصرف دیزلی شرکت نفت ایرانو...
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ نصب برج مخزن خوراک پروژه بهبود راندمان واحد موم‌...
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ثبات در ایرانول / حسینی مدیرعامل ایرانول شد
گروه اخبار
  • اخبار داخلی
  • گزارش تصویری
  • سامانه تامین کنندگان و پیمانکارا...
  • سامانه راهنمای انتخاب روغن
  • ستاد خبری شستا
مجموعه ایرانول
  • پالایشگاه روغن سازی تهران
  • پالایشگاه روغن سازی آبادان
  • مجتمع ظرفسازی و بسته بندی تهران
  • شرکت روانکاران احیا سپاهان
محصولات
  • لیست محصولات
  • لیست قیمت محصولات
خدمات کاربران
  • سامانه شناسایی تامین کنندگان و پیمانکاران
  • پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان
  • اطلاعیه های سهام (کدال)
  • ایمیل سازمانی
  • پایش آنلاین
خبرنامه سایت
  • صفحه اصلی
  • ارتباط با ما

iranol.ir - Copyright © 2022 - All rights reserved.

1401 © تمامی حقوق مادی و معنوی این سايت متعلق به شركت نفت ایرانول(سهامي عام) می باشد.نقل مطالب بدون ذکر لينك منبع پیگرد قانونی دارد

منوی دسترسی

  • صفحه اصلی
  • محصولات
    • روغن موتور
      • ایرانول 3000
      • ایرانول رونیا پلاس
      • TOP Engine E5
      • ایرانول یورودیزل
      • ایرانول MOTOROW
      • ایرانول CNG-BUS
      • ایرانول G.I.C.X-LA
      • ایرانول G.I.C.X
      • ایرانول Super Ronia هیبرید
      • ایرانول POWER
      • ایرانول Super Ronia با تاییدیه رنو
      • ایرانول Top Engine
      • ایرانول Super Royal
      • ایرانول D-40000 EIII
      • ایرانول Ronia
      • ایرانول D-40000 PLUS
      • ایرانول Royal Plus
      • ایرانول 40000-D
      • ایرانول Royal
      • ایرانول D-17000 plus
      • ایرانول TETRA
      • ایرانول D-9000 PLUS
      • ایرانول RACING
      • ایرانول وستا
      • ایرانول 206
      • ایرانول سومـا
      • ایرانول 16000
      • ایرانول D-7000
      • ایرانول 12000 جدید
      • ایرانول 12000
      • ایرانول 5000-VD
      • ایرانول SABA
      • ایرانول D-4000
      • ایرانول 8000
      • ایرانول EMD
      • ایرانول 6000
      • ایرانول 3000
      • الوند
      • ایرانول مدیسا
    • روغن دنده خودرو
      • ایرانول ATF CVT
      • ایرانول ATF SP- IV
      • ایرانول XP
      • ایرانول XP Plus
      • ایرانول EP
      • ایرانول AW
      • ایرانول ATF-II Plus
      • ایرانول ATF-II
      • ایرانول ATF-III
    • روغن دریایی
      • ایرانول Matisa
      • ایرانول Henza 2
      • ایرانول Spinel
      • ایرانول Coral
      • ایرانول Henza 4
      • ایرانول Oscar
      • ایرانول Lenj 2
      • ایرانول Fighter
      • ایرانول TOUKA
      • ایرانول Kayer
    • روغن های صنعتی
      • ایرانول کمک فنر
      • ایرانول قطره
      • ایرانول TRAE
      • ایرانول TDAE
      • ایرانول RAE
      • ایرانول MES
      • ایرانول DAE
      • ایرانول دوک
      • ایرانول FL
      • ایرانول MTS
      • ایرانول MF
      • ایرانول CT-F1
      • ایرانول UTTO
      • ایرانول STOU
      • ایرانول CQ
      • ایرانول HT
      • ایرانول ترانس D
      • ایرانول ترانس DN
      • ایرانول ترانس C
      • ایرانول P
      • ایرانول MC
      • ایرانول IG-S
      • ایرانول IG
      • ایرانول IG-F
      • ایرانول VDL-X
      • ایرانول VDL
      • ایرانول VB
      • ایرانول LPT
      • ایرانول LPT G
      • ایرانول CX
      • ایرانول C
      • ایرانول CM
      • ایرانولHZ
      • ایرانولHV
      • ایرانول HPM
      • ایرانول H
      • ایرانول 10
      • ایرانول HBX Plus
      • ایرانول HBX II
      • ایرانول HBX
      • ایرانول HBS II
      • ایرانول HBS
      • ایرانول HB
    • گریس
      • ایرانول ليما
      • ایرانول ليما EP
      • ایرانول CAMA
    • ضدیخ - ضدجوش
      • ایرانول COOLMAX
      • ایرانول AF-G
      • ایرانول Hyper
    • محصولات جانبی
      • ایرانول SW
      • ایرانول PM
      • ایرانول RPO
      • ایرانول TR
  • معرفی ایرانول
    • درباره ما
      • تاریخچه
      • اعضاي هيات مديره
      • خط مشی شرکت
      • چشم انداز و ماموریت
      • منشور کمیته حسابرسی
      • تاییدیه ها و گواهینامه ها
      • افتخارات
    • مجموعه ها
      • پالایشگاه روغن سازی تهران
      • پالایشگاه روغن سازی آبادان
      • مجتمع ظرفسازی و بسته بندی تهران
      • شرکت روانکاران احیا سپاهان
  • امور مشتریان و سهام
    • بازاریابی و فروش
      • پرتال فروش
      • درخواست عاملیت
      • لیست قیمت محصولات
      • اتو سرویس ها
      • دفاتر مهندسی فروش
      • عاملین فروش
    • ارتباط با مشتریان - CRM
      • ارتباط با مشتریان
      • رسیدگی به شکایات
      • ارزیابی رضایت
      • ثبت شکایت
    • امور سهام
      • پخش آنلاین مجمع عمومی
      • سامانه اطلاعات سهامداران
      • اطلاعیه های سهام (کدال)
  • اخبار و آگهی ها
    • اخبار
      • ستاد خبری شستا
      • لیست خبرها
      • اخبار داخلی
      • نشریه ایرانول
    • آگهی ها
      • همکاری با ما
      • مناقصات
      • مزایدات
      • سایر آگهی ها
    • چندرسانه ای
      • فیلم رسانه
      • گزارش تصویری
  • راهنمای انتخاب روغن
  • ارتباط با ما
  • ISO 14001:2015
    ISO 14001:2015
  • ISO 45001:2018
    ISO 45001:2018
  • ISO 9001.2015
    ISO 9001.2015
  • ISO 9001:2015
    ISO 9001:2015
  • تاییدیه VOLVO
    تاییدیه VOLVO
  • تاییدیه Reach کانادا
    تاییدیه Reach کانادا
  • تاییدیه MTU
    تاییدیه MTU
  • تاییدیه شرکت VOITH آلمان
    تاییدیه شرکت VOITH آلمان
  • تاییدیه MAN
    تاییدیه MAN
ارسال به دوست